- DAG 7 - MIN BÄSTA VÄN

DAG 7 - MIN BÄSTA VÄN

Egentligen hatar jag att välja ut en person när man ska säga vem ens bästa vän är, för jag har fler än en bästa vän. Jag har många bästa vänner, men nu ska jag skriva om en person, för annars kommer denna texten bli enorm. Ni får verkligen inte missförstå mig, för alla som är mina bästa vänner vet om det, och egentligen är det omöjligt att välja nån, men jag tänker skriva om den personen som jag umgås mest med.

Emelie Persson, du är helt klart den person jag umgås allra mest med. Vi lärde känna varandra för lite mer än ett år sen, men det känns som att vi har känt varandra hela livet. Vi brukar säga att vi är varsin halva av en person. Att vi är så lika så att vi egentligen är en person, och så kan man nog säga att vi sitter ihop. Där jag är, är förmodligen Emelie också. Jag har aldrig träffat någon som är så lik mig som du är. Vi tänker likadant och vi tycker likadant. Det är ganska sjukt egentligen, att två personer kan vara så extremt lika. Bara genom blickar kan vi förstå vad den andra menar.
Vi träffades den 20 Augusti 2009, när vi började i samma klass. Vi pratade inte alls första dagen, och andra dagen pratade vi bara lite när vi väntade på bussen. Men sen, efter helgen, när vi var på hajk, så umgicks vi väldigt mycket. Och det var nog i november som vi började umgås konstant. Det finns inte många helger som jag inte har träffat Emelie. Och så ses vi ju varje dag i skolan! (Fanny ingår självklart också i vår trio!) Du jag och har fler minnen ihop än vad många som har känt varandra i flera år har.
Jag och Emelie berättar allt för varandra. Hon känner mig lika bra som jag känner mig själv. Du är en underbar person som jag inte hade klarat mig utan. Och det hoppas och tror jag aldrig att jag behöver heller. Du betyder så extremt mycket för mig. (här hade nog många skrivit att dom aldrig talar om hur mycket de egentligen betyder för varandra. men jag och Emelie är faktiskt bra på det. vi brukar ofta berätta hur mycket den andra betyder.)
(jag älskar mina andra bästa vänner precis lika mycket)


Kommentarer
Postat av: emelie

aw gulligt moment, tyvärr är jag inte så bra på det är med känslor så jag kan inte skriva något fint tillbaka, men du vet vad du betyder! <3

2010-11-30 @ 14:31:58
URL: http://eemeliiepersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0