- mitt år i listform

mitt år i listform

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Ayia Napa. Såklart.

2. Saras födelsedag. Dansade hela natten med några av mina bästa och sen råkade jag missa den sista bussen.

3. Parisresan. Speciellt besöket på Abercrombie.

4. När jag, Emelie, Jonathan, Jesper, Emelie och Simon nattbadade på min fest. Och sen när jag, Oliver och Jonathan gjorde pasta utan ketchup mitt i natten.

5. Att fylla 18 (fast det är lite överskattat. faktiskt).

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Helsingborgsfestivalen. Asså ja, så himla överskattad. 
2. Att jag fick feber och missade awesome saker. 
3. Projekt-äckel-arbetet. Och än är det inte slut.
4. Att jag har börjat inbilda mig att folk inte tycker om mig egentligen. Att alla bara låtsas. (haha jag är inte så sjuk som jag låter)
5. -

Blev året som du har tänkt dig?
Nej det tror jag inte. Men kanske lite som jag hade hoppats.

Vilka kläder har du använt mest?
Mina svarta jeans. Lätt.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Jag tänkte svara ingenting, men i höstas hade jag värsta tv-schemat haha. Jag kollade på Idol, Värsta pojkvänsakademin, Ensam mamma söker, Sol bad och oroliga föräldrar, Kaos i Båstad, Bonde söker fru osv.

Vilka människor har du hängt mest med år?
Min allra bästa vän.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Ostgänget, en massa andra Helsingborgare, Michelle, Johanna, Linköpingspojkarna, Ayia Napa-Ängelholmarna, Matilda, Tina, Casper osv.

Vad är det vackraste du fått i år?
Kan typ inte skriva det för att det är så extremt klychigt. Men jaaaaaaaaaa, mina nya vänner är det vackraste jag har fått i år. hiehiheihihihihihoho.



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja. Det gör man ju alltid.

2. Höll du några av dina nyårslöften? - Jag höll mitt godisförbud fram till i somras, hehe.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Nej

4. Dog någon som stod dig nära? - Inte jättenära, men ja.

5. Vilka länder besökte du? - Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, Cypern.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012? - Ja.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? - Datum glömmer man nog om några år, men det finns en del dagar som jag i alla fall vill minnas föralltid.

9. Största misstaget? - Jag kan inte komma på något stort misstag jag har gjort i år. Det skulle väl vara att jag tackade nej till en massa sommarjobb. Trodde att jag hade ett, men det hade jag tydligen inte.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? - Ja, jag har haft alla möjliga småsjudomar.

11. Bästa köpet? - Måste nog säga Ayia Napabiljetten. Men jag har gjort några bra småköp också!

12. Vad spenderade du mest pengar på? - Ayia Napa och allt som hörde till. Och kläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? - Ja.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011? - Typ Fade into Darkness, haha. Och några fler, men jag orkar inte tänka.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Gladare. Helt klart.

16. Vad önskar du att du gjort mer? - Pluggat

17. Vad önskar du att du gjort mindre? - Överanalyserat. Men det kommer jag nog aldrig sluta göra.

18. Hur tillbringade du julen? - Hemma med familjen

19. Blev du kär i år? - Nej

20. Hur många one night stands? - Inte min grej assåååee

21. Favoritprogram på TV? - Typ Big Brother, haha. Eller nej, ENSAM MAMMA SÖKER!!!!!

23. Bästa boken du läste i år? - Kanske Elsas mode och Elsas värld. Fast just nu läser jag Zlatanboken och den är bättre än bäst.

24. Största musikaliska upptäckten? - He is We.

25. Något du önskade dig och fick? - Awesome umgänge.

26. Något du önskade dig men inte fick? - Jaaaaaaaaaa.......

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? - Firade den med middag och utgång med mina fina tjejer. En väldigt bra födelsedag!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Ja det finns det.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? - Ingen aning. Gick iaf från jeanshatare till att tycka jeans är ganska bra.

32. Vilken kändis var du mest sugen på? - Gissa en gång.

34. De bästa nya människor - Ostgänget! hihihoho sällan.

 

Vad har du gjort hittills i år?

[x] Du har hittat ny musik du gillar

[x] Du har fått nya kompisar

[x] Du har varit i ett annat land än Sverige

[ ] Du har hoppat från 10'an

[ ] Du har låtit bli att skolka även vid de värsta stunder.

[x] Du har fått bra betyg i skolan

[x] Du har varit ledsen

[ ] Du har velat dö

[x] Du har varit glad

[ ] Du har blivit kär

[x] Du har känt dig sviken

[ ] Du har känt att ingen har sett dig

[ ] Du har suttit vid datorn mer än du brukar

[ ] Du har rappat

[ ] Du har skrivit en låt

[ ] Du har känt hat

[ ] Du har känt som om någon tagit dig för givet

[ ] Du har varit i slagsmål

[x] Du har varit "sjuk"

[x] Du har varit sjuk

[x] Du har dansat

[x] Du har bråkat med dina föräldrar

[x] Någon har sagt att du är snygg

[x] Strulat med en främling

[x] Strulat med en från samma kön

[ ] Varit så uppjagad att du gjort misstag

[x] Gråtit för något som hänt i ditt liv

 

 

Och..?

(x) slagit någon

(x) kallat någon hora/slampa

(x) pissat utomhus

( ) däckat

(x) spytt

( ) knarkat

(x) druckit alkohol

(x) raggat på främlingar

(x) sovit i motsatta könets säng

( ) rymt hemifrån

(x) bakat

( ) sovit utomhus

(x) saknat någon

( ) sjungit fint

(x) badat i havet

( )  fått ig

(x) fått mvg

( ) fjäskat för en lärare

( ) käftat mot en lärare

( ) snackat i telefon mer än 2 timmar..

( ) fått blommor av någon från motsatta könet

( ) gett någon blommor

( ) sett en död människa

( ) varit på sjukhus

 

Årets jobb: Simtränare och så jobbade jag lite på ett hotell.

Årets dyraste investering: Ayia Napabiljetten

Årets kärlek: Ingen.

Årets godaste: White russian, hehe. Eller i alla fall sommarens godaste.

Årets onödigaste sak: Typ löshåret, haha. Men när det väl passar så är det fint. Så nej, det var kanske inte det onödigaste ändå.

Årets start: Typ hela våren var som en start på massa olika sätt.

Årets bästa band live: Håkan såklart.

Årets favoritgöra: Partaja

Årets upptäckt: He is We

Årets resa: Ayia Napa

Årets drömupplevelse: Kan inte komma på något.

Årets bästa dag: Inte här heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0