- paris - lördagen

paris - lördagen

Jag har helt glömt bort (och inte riktigt orkat) att berätta och visa resten av bilderna från Paris-resan, så här kommer lite från Lördagen!
Den andra dagen såg och Emme ut såhär (den obligatoriska spegelbilden som vi tog varje morgon).
Vi tog tunnelbanan till Eiffeltornet som var helt amazing. (Emelies bild)
Så. Himla. Fint.
Där fanns ascoola militärer (Emelies bild).
Vi var happyyyyyy.
Högst upp. Så himla fint, ååååååååååååh, vill tillbaka lite nu.
När vi kom ner gick vi och köpte lite mat som vi satte oss och åt i en mysig park.
Mamma.
Sen började den värsta vandringen någonsin - till Triumfbågen. Vi hade en karta, men vi fattade ingenting, så vi fick fråga en massa folk på både engelska och franska (jag fick faktiskt använda lite av mina franska-kunskaper!). Tillslut kom vi fram, men på vägen hade min kamera hunnit gå sönder (</3), så jag har inga bilder från triumfbågen. Emelie har några, men jag har inte redigerat dom, och jag orkar inte göra det heller.. Tvyärr zötizar. Så dom får ni inte se. Däremot måste jag visa en oredigerad bild som symboliserar den jobbiga vandringen:
Efter det gick vi ner för Champs-Élysées för lite shopping. Dock tyckte jag att shoppingen var ganska dålig.. eller iaf för en fattig students plånbok, hehe. Men jag köpte ett linne och ett halsband!
Sen åkte vi hem och åt, och så var den dagen slut.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh jag älskar Paris! Va där i maj, man blir helt såld! :D

2011-07-30 @ 12:05:03
URL: http://annajessikon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0