- första dagen i london

första dagen i london

Kvällen när jag kom till London var resten av familjen redan där och jag skulle själv ta undergrounden till Paddington utan att vet vilken linje jag skulle ta och utan en tube-map. Under några minuter ville jag bara lägga mig på marken och gråta men tillsist kom jag fram och mötte upp de andra på en Italiensk restaurang.
 
Jag var ju där med familjen och en liten del av släkten och första dagen gick några på fotboll, några började dagen i Hyde Park och jag, mamma och Ellan begav oss ner till Oxford Street.
 
Det är ju cirka världens bästa shoppinggata!! Vi spenderade över tre timmar på Primark och jag fick med mig en hel del bra saker. Tänk att till och med en fattig student kan shoppa en full papperskasse där inne (billigt alltså). Kanske visar mina inköp i ett inlägg sen. Det femvåniga Victoria's Secret var också väldig nice. 
 
Staden var verkligen röda dubbeldäckare och telefonkiosker och svarta taxibilar. Så himla mysig och fin stad. 
 
I slutet av gatan hittade vi Picadilly Circus.
 
Och m&m world <333
 
Efter Oxford Street tog vi undergrounden till Camden där vi åt Holländska plättar med nutella, så gott.
 
På kvällen åt vi på en grekisk restaurang och mamma fick presenter av oss barn, för det var för att fira hennes 50-årsdag som vi åkte dit. Efter detta hade jag och Ellan planerat utgång men vi hade gått så mycket och var så trötta att vi somnade... En bra första Londondag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0