- 2014 - del 1

2014 - del 1

Januari
Året började med ett kaosigt nyår, men det kom jag över rätt fort. En dag, när det fortfarande var jullov var jag, Sofie och Julia på Kullaberg och en annan dag hade jag roadtrip i Helsingborg med Jonathan, Oliver och Jesper. En vecka in på det nya året bokade jag och Alexandra en resa till New York och samma kväll cyklade jag hem till Jill och drack Fernet (usch) och vin. Jag blev en nyttig människa och gick från att hata matlagning till att spendera många timmar i köket. Många kvällar spenderades på någon nation tillsammans med Anna, Hanna, Jennifer, Johanna och Maria. Jag slutade spela fotboll, men simmade fortfarande två gånger i veckan. Vi bytte klasser och jag var lite orolig, men som tur var hamnade jag i en som jag tycker mycket om. Den 22:a januari bokade jag och Alexandra biljetter till Håkan i Slottsskogsvallen, men den konserten flyttades senare till Ullevi (och blev fantasktisk). I slutet av januari köpte jag mitt första gymkort och jag utnyttjade det väl, ungefär fyra-fem gånger i veckan var jag på gymmet. En kväll var jag på någon nation med Jennie för att äta hamburgare och dricka öl. 
 
 
Februari
I februari var jag fortfarande lika obsessed vid matlagning och träning, men den plötsliga träningshetsen gav mig en muskelbristning i vaden och gjorde att jag fick vila ett tag. Fast spinning kunde jag träna trots muskelbristningen............... I skolan läste vi kursen estetiskt lärande i förskolan. Den var rolig och väldigt lugn, hehe. Mitt största beroende var jordnötssmör och i snitt åt jag en burk på fyra dagar. Jag var tråkig och tyckte det var jobbigt att jag skulle ut tre gånger en vecka, för då skulle ju alkoholen förstöra min träning (vem var jag?!). Varje lördag var det tradition att se Melodifestivalen hemma hos Anna och Maria. Så mysigt det var!! På Sofies födelsedag tog jag tåget till henne i Linköping där vi lagade god mat och hängde på en pub.Efter det åkte jag vidare hem till Skåne. Där var jag på överraskningsfest för en i mitt gamla fotbollslag och så överraskade jag mina Helsingborgare på Jonathans födelsedag. Väl tillbaka i Uppsala började jag söka lite jobb (bästa beslutet någonsin) och åt Carnitas (för första gången) hemma hos Jill. 
 
 
Mars
I mars umgicks jag fortfarande lite med Jennie och en kväll var vi på någon nation och åt frukost. Som vanligt hängde jag och Jill på nationer på kvällarna och åt hamburgare och dansade ibland och jag svettades fortfarande på gymmet tillsammans med Anna. Jag skrev: " Det värsta med att inte hinna träna är att jag ska ha en tight klänning på tisdag"........ oj. För att fira min och Annas födelsedag lite i förskott hade jag och Jill styrt upp ett barnkalas som desvärre bara uppskattades på riktigt av oss två................ Jag introducerade bulle med bulle (<3) för Anna och Maria och på internationella kvinnodagen lyssnade vi på en talare från F!. Den kvällen kom mamma och pappa till Uppsala och jag fick med mig dem till stan för att kolla på fackeltåget för alla kvinnors rätt till sin egen kropp. Jag flyttade från min fina korridor på Rackarberget till Flogsta, men jag hade iaf äntligen ett förstahandskontrakt. Min födelsedag firade jag, mamma och pappa på restaurangen Koh Phangan där vi åt gott och jag började gråta pga låtsas-åska...... hehe. Jag gick på arbetsintervju för Proffice och fick jobbet, så i slutet av mars började jag jobba där. En dag var det nästan vår och jag gick på utflykt med Anna, Maria, Johanna och Jennifer. Vi hade middagar tillsammans i korridoren och jag tyckte både det var kul och jobbigt. I mitten av månaden gick jag ut med Nicoline och efter det började vi umgås. Haha alltså den kvällen var väldigt speciell............... Usch.  Och dagen efter skämdes jag länge för, men nu kan jag skratta åt det. Jag hade min bästa frisörupplevelse någonsin (Robert <3) och så spontanköpte jag en ny kamera. En kväll gick jag och Nicoline på basket och efter det mötte vi upp Maria och John på Gotlands där vi stannade ett tag för öldrickande och prat. Oj vad mycket som hände i mars.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0