- tolv

tolv

Om 12 dagar är det minsann min tjugoförsta födelsedag, men jag som älskar att fylla år är inte lika pirrig som jag brukar vara. Kanske beror det på att jag inte längre har någon särskild ålder att se fram emot. Jag tänkte iaf att vi skulle kolla tillbaka på några av mina senaste födelsedagar.
 
När jag fyllde 14 bjöds det på 80-tals kalas. Vi var några tjejer som var såhär snyggt utklädda och åt godis och tårta, drack läsk och spelade spel. 
 
På min 16-årsdag samlades vi åter igen några stycken på mitt rum. Detta var året då vi älskade "Sanning eller konsekvens", vilket fick stå för underhållningen denna kväll. Jag minns att jag fick en bd-tårta av Freja och Lousie som vi njöt av.
 
Min artonde födelsedag började hemma där vi åt tacos och tog hål i öron, och fortsatte på The Tivoli där jag hade världens bästa första utgång.
 
Födelsedag nummer 19 firades två dagar i rad. Första dagen med förfest, spel, lekar och utgång och andra gången hemma hos en klasskompis som fyllde år samma dag. 
 
Och så min senaste födelsedag. Detta året hade jag och Sofie kalas tillsammas i en lokal som vi hade hyrt. Vi slog på stort och bjöd på både mat och massa tårtor, hade uppstyrda lekar och tävlingar och var inte hemma förrän morgonen efter.


Kommentarer
Postat av: s

herregud vad längesen det känns som att vi hade vår 20års fest!!

2014-02-27 @ 20:28:54
Postat av: Empa

Älskar att jag var asbrun dina två senaste födelsedagar!

2014-02-28 @ 09:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0