- 2013 del 3

2013 del 3

SEPTEMBER
Insparksveckorna fortsatte med bland annat en förfesttävlng där jag lärde känna Ana och Jill. Jag lärde även känna Jennie någon gång här, tre fina Uppsala-vänner. Skolan och allt plugg började på riktigt och jag trodde att jag aldrig någonsin skulle bli vän med någon från klassen (neggo brud). Pluggandet gick sådär i början mest pga att kurslitteraturen vi hade då var sååå tråkig. Det var fortfarande varmt ute och utgångarna på Snerikes var det bästa eftersom man kunde sitta ute i tunna kläder hela kvällarna. Jag var på min första efterfest där vi sjöng Håkan och dansade till BD långt in på morgonen. En kväll var jag och Jill på Norrlands och såg Jesper Rönndahl och en annan kväll var det "klassfest". I slutet av september åkte jag hem i vecka och myste mest med familjen. När jag inte gjorde det tog jag en fika med Maja, gick ut med Helsingborgarna och hade en heldag i Helsingör. 
 
 
OKTOBER
Jag åkte tillbaka till Uppsala och fick snart besök av Sara, Nathalie och Fidde. Vi åt pizzabuffé och hade en ganska misslyckad utgång. Jag lärde känna Anna lite bättre och började hänga i hennes och Johannas lägenhet en hel del eftersom vi bodde grannar. I oktober var det mycket tentaplugg som gällde och vi satt med den måååånga låååånga dagar, men det var det värt i slutändan. Anna och Johannas lägenhet blev förfeststället nummer ett och vi hade alltid så lyckade förfester där. Ellan och Lisette kom och hälsade på en helg och förfesten vi hade råkade bli en fest som varade till morgonen. Jag var på klubb på Norrlands för första gången och hade sååå roligt tillsammans med Ana. Jag började även simma i oktober och så började jag hänga mycket med Anna, Hanna, Johanna, Maria och Jennifer.  
 
 
 
NOVEMBER
Ellan kom åter igen till Uppsala och hälsade på. Det var Halloween, så vi klädde ut oss, men kom inte in på klubben pga för mycket folk... Vi åkte till Stockholm också för att gå på stan och se Idol live. Det var roligt och jag fick krama älsklings-Jens. När Ellan åkte hem var det en halvbra tentafest, men jag hade iaf roligt med pilkastning och öl med Trude och Jill. Efter tentafesten började ännu en period av maaaassa plugg. Vi var i skolan typ 8 timmar om dagen för tentaplugg. Runt mammas födelsedag åkte jag till London där resten av familjen och lite släkt befann sig. Jag hade en jättelyckat helg där och gud vad jag tycker om den staden (trots att jag hatade den i början pga undergroundshelvetet). Vi shoppade på Oxford street, hängde i Camden och gick på Brick Lane bland annat. I november fortsatte jag spendera mina helgkvällar med Anna, Hanna, Johanna, Maria och Jennifer, och jag var bla på Stocken för första gången. Lyckad kväll, precis som de flesta andra i Uppsala! Emelie kom och hälsade på en helg och vi korridorfestade, var ute och gick, gick på bio och drack vin i mitt fönster. Jag hade en UNDERBAR kväll på ÖG och en kväll var det simmarfest och utgång då vi bl.a. såg Kristian Anttila. Jag skrev att "livet i Uppsala är rätt fint".
 
 
 
DECEMBER
I december hade jag praktik och jag älskade det. På första advent gick jag och Anna på julmarknad i slottet och så såg vi fyrverkerier. Jag hade mys- och tekvällar med Anna och Hanna, och som vanligt en massa festkvällar och lyckade utgångar. På Lucia såg jag en kort stund av ett luciatåg och på kvällen var jag på maskeradfödelsedagsförfest med Anna och Johanna. En kväll spelade Makthaverskan på Norrlands och det var såklart väldigt nice. Jag åt  crêpes med Jill, hade julmys med en massa godis och kakor och sen åkte jag äntligen hem till Skåne. Där firade jag jul, juldag och nyår bl.a. En kväll var jag ute med mina favorithelsingborgare och så hann jag med att åka till Småland en helg. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0