- julmarknad

julmarknad

Jag håller på att skaffa en ny tradition här i Uppsala, nämligen att gå på julmarknad på slottet på första advent. I år gjorde jag det tillsammans med Trude, men det gick sådär.... När vi hade gått en runda och kollat på allt tänkte vi ta en fika, men efter att han väntat i kö i typ tio min fick vi veta att dom tydligen inte tog kort. Var tar man inte kort nu för tiden? Så fika blev det inte, utan i stället fick vi sätta oss i ett hörn och äta kolorna som vi hade köpt. 

Klockan gick och det började närma sig det jag har sett fram emot i ett år, fyrverkerierna vid botaniska! Det skulle börja klockan fem och redan vid halv fem märkte vi att slottet började tömmas på folk, men vi skrattade åt dom som gick ut så tidigt. Efter en kvart blev vi lite misstänksamma eftersom det nu var helt tomt i slottet, så vi gick ut för att få någorlunda bra platser. När vi kom ut möttes vi av massa folk som skulle in i slottet igen och av detta:

Strålkastarna som lyser efter fyrverkerierna....... Tydligen hade vi tagit fel på tiden........... Bra jobbat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0