- kök

kök

Detta skrev jag i förmiddags men publicerade aldigt det: 
 
Jahaaaaaaaa, vad gör man när man bara går i skolan sju timmar i veckan? Jag borde verkligen, verkligen
verkligen plugga, men har liksom ingen ork till att ta mig till skolan, och här hemma blir det ingenting gjort. Okej, antingen tar jag mig till skolan (men orkar inte sminka mig och byta om från mjukisbyxor) eller så kör jag 45 minuter intensivt plugg, 15 min paus, 45 min plugg osv här hemma. Det kan ju faktiskt funka. Fast en annan jobbig grej med att bara vara hemma är att jag blir så uttråkad, deppig och ångestfylld. Jag KLARAR liksom inte att bara vara hemma en hel dag, det känns som att jag kvävs av att sitta inne på mitt rum för länge. Åhhh, sugliv. 
 
Såhär blev det: 
 
Jag bestämde mig för att gå till skolan, så jag sminkade mig och hann nästan byta byxor innan jag och Nicoline bestämde oss för att storstäda vårt uuuuuuuunderbara kök. Det tog två timmar och från att ha sett ut såhär, ser det nu ut såhär: 
 
 
Nu är jag lycklig inombords! Att jag inte har pluggat gör ingenting, det får jag väl göra imorgon istället. 
 
Självklart satte vi upp lite regler också (typ fjärde arga lappen jag sätter upp) och nu hoppas jag verkligen att köket får vara rent läääänge. Helst för alltid. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0