- ellens stardust

ellens stardust

På flyget hem från New York gjorde jag och Alexandra en lista över vad vi tyckte var resans höjdpunkter. Platser, restauranger, boende, små tips och en del annat som vi kommer rekomendera till andra som ska till världens bästa stad någon gång (nej, vi tror inte att vi är experter efter elva dagar lol). Såhär ser listan ut: 
 
• Ellen's stardust diner
• Mamma Mia på Broadway
• Shopping på 34th street & SOHO
• Staten Island ferry
• Fresh & co
• QI (thaimat)
• Shake Shack (hamburgare)
• Hotel Carter
• Subwaykort
• Long Beach
• Speak easy-barer
• Pizza
• Bryant Park 
• Central Park 

• 9/11 memorial 
• Rockefeller Center 
 
För att organisera alla bilder som jag vill visa tänkte jag använda mig av listan och göra ett inlägg för varje punkt. Eller vissa punkter kommer jag slå ihop, men ungefär så! Sen kommer jag ha en del bilder från andra ställen som jag också vill visa, så dom får bli ett eget inlägg i slutet.
 
Det första man MÅSTE besöka är alltså UNDERBARA Ellen's Stardust diner. Ellens är en världskänd restaurang som ligger på Broadway, lite högre är Times Square, och det speciella med den är att servitriserna sjunger mellan sina beställningar. Ungefär som Wallmans i Sverige, men mycket bättre. Det är sång och show hela tiden och dom är riktigt  duktiga. Så pass duktiga att flera av dem, varje år, går till Broadway, vilket alla verkar drömma om. Vi hade bara tänkt gå dit en kväll, men det var så himla bra att vi gick dit en gång till. Båda kvällarna beställde vi in en kanna Sangria till maten, vilket gjorde att det blev ganska dyrt, men äter man bara är det normala priser.
 
Både gångerna vi var där var det rätt lång kö för att komma in, men don't worry, det går snabbt ändå.
 
Alle fick a piece of a servitörs heart.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0