- motivation

motivation

Okej, här kommer mitt absolut bästa tips om man vill skaffa sig lite träningsmotivation: boka in ett gympass med en instruktör. Jag gjorde det för andra gången igår och nu är jag taggad på att träna igen! Grejen var att jag hade några övningar som jag kunde och som jag gjorde varje gång, men det blev såklart rätt tråkigt i längden. Nu har jag massa fler övningar som jag kan variera med! Dessutom var några av det nya övningarna såna som jag aldrig ens har sett folk göra innan. 
 
När man går med en instruktör får man först berätta om man har något mål med träningen (jag sa att jag bara vill hålla mig i form och må bra) och typ hur mycket man tränar. Efter det skriver hen ihop ett program som man sedan testar. Är det någon övning som inte känns bra kan man alltid byta ut den, och dessutom får man hjälp så att man gör rätt på övningarna. 
 
Nu längtar jag nästan till nästa gång jag har tid att pressa in ett träningspass i mitt fullbokade schema!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0