- soppa

soppa

Denna veckan har jag och David bestämt oss för att bara äta vegetariskt. Eller okej, bara laga vegetariskt. Jag råkade visst grilla korv i måndags och ska äta kinabuffé idag.... Men det vi gör hemma ska iaf inte innehålla kött. 
 
Igår gjorde vi en potatis- och morotssoppa som blev jättegod! Vi började med att fräsa en hackad lök och lite purjolök innan vi tillsatte fem delade potatisar och tre hackade morötter. Vi lät det bli halvmjukt innan vi hällde på vatten och grönsaksbuljongtärningar (och kanske crème fraiche, minns inte). Sedan kryddade vi med salt, peppar och curry innan vi mixade allt. Detta åt vi med en klick turkisk yoghurt, ett kokt ägg och en rostad ostmacka. 
 
Tur att jag ska äta kinabuffé om en timme, blev så hungrig nu?!!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad pluggar du och hur kom du fram till att det var det du ville göra? Jag har sån sjuk panik, är 20 år och har ingen alls aning om vad jag vill plugga till /jobba med. Har du något bra tips?

2014-09-11 @ 09:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0