- vegetarisk caesarsallad

vegetarisk caesarsallad

Jag var säker på att dagens föreläsning var mellan 15-17, men en timme innan jag skulle cykla dit och höll på att laga lunch, dubbelkollade jag schemat och insåg att jag hade missat halva. Den var tydligen mellan 13-15... Men jaja, jag ska nog klara duggan ändå! Får passa på att plugga idag, nu när jag har tid. 
 
Till lunch gjorde jag denna suuuupergoda vegetariska caesarsalladen som, förutom de vanliga ingredienserna, även innehöll fetoast och pyttelite mozzarella. Ceasardressing glömde jag köpa, så det fick bli olivolja istället, men det funkade hur bra som helst!
 
"Kycklingen" jag använde var vegobitar från anamma. Det var första gången jag provade dem och blev positivt överraskad. Jag kryddade dem med salt och peppar och stekte i typ fem min, så det gick både snabbt och var gott. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0