- 2013 del 1

2013 del 1

Tänkte börja summera året nu, precis som jag brukar göra. Här kommer första delen av mitt 2013.
 
JANUARI
Mitt 2013 började med ett telefonsamtal från han jag tyckte så himla mycket om, mitt i ett annars ganska tråkigt nyårsfirande. Jag umgicks rätt mycket med denna person under januari, vi hade mysiga filmkvällar, bowlade, lagade mat osv men samtidigt kände jag att allt inte var helt bra och vid de tillfällena mådde jag ganska bajs. En kväll firades Magdis 20-årsdag tillsammans med henne, Sofie och Julia då vi spelade spel, drack vin och hade fina samtal. Jag jobbade inte särskilt mycket under Januari vilket gjorde mig konstant rastlös. Under en mysig kväll på Mezo denna månaden blev jag matförgiftad och FY FAN vad hemskt det var. Jag hann med att fira 20-åring nummer två också, nämligen Timo, med lite förfest och utgång. I slutet av månaden tog jag flyget till Thailand vilket var väldigt välbehövligt (dock sög flygresan pga matförgiftningen och sån enorm och konstant magsmärta). 
 
 
FEBRUARI
Under hela februari befann jag mig i sydostasien med Emelie och Josse! De bästa sakerna med denna resan var paradisön vid Langkawi som vi var på en dag, Universal Studios i Singapore, att bada i vattenfall, träffa apor mitt på gatan i Kuala Lumpur, utsiken över Singapore, kvällen på Raffles med Singapore Sling och jordnötter, utekvällen i Patong, den lite för dyra resorten i Malaysia som vi råkade hamna på och en av de första kvällarna på en strand i Phuket med varsin öl och en stjärnklar himmel.
 
 
 
MARS
I mars var jag på hemmaplan i Svanshall igen. Jag jobbade, hade asgod ostkväll med Johanna och festade en del med Olivia. En kväll på Bahnhof blev lite kaos och skratt varvades med gråt och en utskällning, men förutom det var det faktiskt en rätt rolig utgång haha. Kvällen efter detta var det personalfest med jobbet. God mat, bra sällskap, men en tidigt hemgång. Nästa dag fyllde jag äntligen 20! Detta firades med systemet, ikea och en mysig middag i stan med familjen. En morgon i mars blev jag fett dumpad och grät framme i kassan på jobbet, äkta kaos-människa, men en fin kollega tröstade mig. Denna månaden vad det Fiddes tur att fylla 20 och detta firade vi med en lyckad överraskningsfest. En kväll som var väldigt rolig var jag ute med Maja och massa nya härliga människor.
 
 
APRIL
I april hade jag en del framtidsångest och jag hatade att varje dag gå och vänta på att det skulle bli kväll så att jag fick jobba. Hatade att bara jobba kvällar och önskade mig ett dagstidsjobb. Denna månaden sökte jag utbildningar till hösten, men det var inget jag tänkte över särskilt mycket, för det var ju helt säkert att jag och Olivia skulle till Norge och jobba (hon gjorde det). Det var liksom bara en nödfallsplan för jag skulle absolut inte börja plugga. Trots framtids- och jobbångesten var april en månad med en del bra händelser. Jag och Sofie hade en lyckad 20-årsfest, det var läger med fotbollslaget, våren kom äntligen, Håkan släppte skiva, jag och pappa var i Malmö och kollade fotboll och en helg var jag, Josse och Emelie i Göteborg och hade det bra. När det var Valborg låg jag hemma med halsfluss, mindre roligt.
 
 


Kommentarer
Postat av: ollis

vilka bilder du lyckats hitta på mig haha å saknar dig så!!!

2013-12-11 @ 12:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0