- 2013 del 2

2013 del 2

MAJ
När jag blev frisk från halsflussen åkte jag, Ellan och mamma till Malmö för att gå på inspelningen av Robins, där Håkan var med. Jag skaffade mig två jobb till och passade världens sötaste hund, så det blev ganska mycket jobb i maj, men jag var bra på att hinna med roligheter mellan jobben. Det var myskvällar, picknickar och kalas, jag åt glass i Mölle, var på 20+20-årskalas för Jenny och Josefine, Mia fyllde 18 och så blev det tillräckligt varmt för att sitta på uteserveringar. Jag var i kyrkan hela tre gånger under maj pga dop och två konfirmationer.
 
JUNI
Jag inledde Juni med grillkväll och volleyboll med några asbra tjejer. Hade en mysig dag med bl.a. picknick på hembygdsparken med Ellan, firade Olivia och Majas studenter, var på Tosselilla med familjen, var på grillkvällar, och Emelie fyllde 20 och firades med fest. Jag och Sofie hängde typ varje kväll, vi tog powerwalks, cyklade till Farhult, hade picknickar och pratade en himla massa om sommaren och framtiden. En dag cyklade vi hela vägen till Höganäs för strandhäng. Midsommar firade jag på Öland med släkten, men på kvällen åkte jag in till Borgholm och partajade på en camping. Det blev väldigt lyckat faktiskt! Jag och Ellan hade pizza-picknick och en kväll spenderades hos Julia med några tjejer, kinamat, jordgubbsvin och slutligen utgång.
 
 
JULI
Juli inleddes med en kväll på Madison med Emelie. Kvällar började äntligen spenderades på Hampan, jag gjorde brunch till mig, Sofie och Didrik och så fick jag se en kvart (....) av älskade Panda da Panda på Landskronakarnevalen. Olivia fyllde år och firades av några bra tjejer på en uteservering som följdes av en spontan utgång för mig och henne. En vecka hade vi "Halv åtta hos mig" hemma, vilket var världens bästa grej, jag var ute i Båstad med Olivia, firade Ellans fördelsedag med jättegod mat på Svanshalls krog, såg "Känn ingen sorg", såg Håkan (<333) och var i Helsingör med Sofie. Sista helgen i Juli åkte jag och Sofie iväg på tågluff, årets bästa grej tror jag.
 
 
AUGUSTI
Jag befann mig i Amsterdam när augusti började. Där var det tyvärr mest kallt och regnigt, men vi trivdes ändå! Efter Amsterdam åkte vi vidare till Paris, Venedig och Split, åhh vad jag älskar att resa. När jag kom hem var det dags för mig att träffa folk för sista gången på ett tag, för jag skulle ju flytta. Det blev en hej-då-vi-ses-snart-utgång med helsingborgarna, en myskväll med Emelie, fikor med Sofie, Julia, Olivia, Maja och Anna och en middag / myskväll med Johanna och Mia. Åhh vad jag saknar er alla!! Och sen började ju ett nytt kapitel i mitt liv, jag flyttade hemifrån och 62 mil bort för att plugga.I början kändes det bara jättejobbigt och jag förstod inte hur jag skulle klara det i tre och ett halvt år. Det blev inspark och introdagar på skolan, vilket kändes sådär, men det blev ju bra till slut!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0