- fredagen den tjugofjärde oktober

fredagen den tjugofjärde oktober

Jag har en liiiiiten fundering. Finns det ingen vinterjacka som både är varm (på riktigt-varm, inte mes-varm), snygg och inte alldeles för dyr? Jag tror på riktigt inte det. Idag var jag och David på stan för att vi båda vill ha nya vinterjackor. Tror ni vi hittade några? Självklart inte. Jag vill ha en svart dunjacka som slutar under rumpan, kostar max 3000 och är varm ner till typ -20 grader. Jag HATAR att frysa och vill gärna svettas lite i min jacka. Hade jag varit rik hade jag köpt svinvarma skor och vantar också, men så är tyvärr inte fallet. 
 
JAJA nog om vinterjackor. Imorgon ska jag tura! Eller jag ska åka Eckerölinjen, som man säger här. Det är alltså en färja som går mellan Grisslehamn (?) och Åland där man kan köpa taxfreesprit, äta mat och dricka öl. Dock kan det bli ett litet problem att jag tycker det är obehagligt med stora färjor som åker långt (vi kommer åka två timmar enkel resa), men jag tror det kan bli kul ändå. Om jag lyckas tänka bort rädslan. 
 
Nu ska jag börja på min kommande redovisning och sen är det taco- och idol night!
 
MVH Andrea med stirr i blicken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0