- dejtfredag

dejtfredag

Jag och David har ju bestämt att vi ska gå ut och äta på ett lite finare ställe en gång i månaden och igår var det dags för aprils finmiddag!


Vi gick först till Texas Longhorn men där var det en timmes väntetid på ett bord så då gick vi vidare till Tzatsiki istället. Det är, som ni kanske förstår, en grekisk restaurang som är supermysig och har jättegod mat.

Så mysigt utsikt! Vi var faktiskt på denna restaurangen på vår första riktigt dejt!

Vi åt tvårätters med förrätt och huvudrätt. Till förrätt tog jag stekt fetaost med rödlök och tomat. Förrätter är nog min favoriträtt och denna var en av de godare jag ätit.

Till huvudrätten hade vi flyttat till ett bord med värmelampa, där av den dåliga bilden. Vi båda åt iaf något slags kött med fetaostfyllning, potatis, sallad, rödvinssås och Tzatsiki. Jag hade ätit detta innan så jag visste att även det skulle vara väldigt gott.

Nu längtar jag om möjligt ännu mer till vår greklandsresa i sommar, då vi ska äta sånt här gott varje dag!


Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Mysigt :)

2015-04-25 @ 13:06:12
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0