- 18.53

18.53

Igår tog jag, Sofie och Julia våra sommarkort och hoppade på tåget till Ystad där vi hade bestämt oss för att spendera en dag. Vi hade tänkt hänga på stranden, men det var liiiite för kallt för det, så det fick bli en runda i stadens butiker istället. 
 
Till lunch fick det bli en riktigt flottig men god pizza med köttfärssås och bea. Tyvärr blev det inte fler bilder än såhär, men när affärerna stängde satte vi oss i hamnen ett tag och bara myste. 
 
När vi kände att vi var klara med Ystad åkte Sofie och Julle hem, men jag åkte vidare...
 
Till Jill och Erik, som var i Eriks sommarhus utanför Simrishamn! Vi grillade kött som vi åt med sallad och hemmagjord potatissallad. 
 
I detta mysiga uterummet hängde vi sedan hela kvällen och hade det superbra! 
 
Jag stannade hos dem över natten och idag har vi varit runt på olika loppisar och ätit jättegod pizza (igen.......), denna gången lite lyxigare än den i Ystad. Nu är jag hemma och imorgon ska jag jobba igen................. Det har varit väldigt skönt med två lediga dagar ska ni veta. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0