- trevligt folk

trevligt folk

Denna filmen såg var jag och David och såg på bio igår.
 
Som de flesta antagligen redan vet handlar den om det somaliska bandylandslaget som bildades i Borlänge förra året och som hade som mål att spela VM i Sibirien. Filmen handlar om deras resa dit, från att inte kunna stå på ett par inlines till att hamna där, i VM. Projektet gick även ut på att få somalierna och svenskarna att börja kommunicera med varandra, för som filmen visar var/är (?) många i Borlänge väldigt fientliga mot invandrarna som bor där.
 
Filmen var så himla fin och jag befann mig ständigt i någon slags känslig bergodalbana där jag gick från att gråta pga att det var så fint till att gråta pga att det var så sorligt, och mellan allt gråt hann jag både med att vara arg och lycklig. SE DEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0