- sjukhuslivet

sjukhuslivet

Jag kom hem från Grekland i lördags, och i söndags åkte jag till Skåne. Dock blev hemkomsten inte riktigt som jag hade tänkt mig, utan istället jag har befunnit mig på olika lasarett och vårcentraler sedan i söndags kväll. Jag ska berätta den korta versionen:
 
Det började med att jag fick ont i magen sista natten i Grekland. Den natten var hemsk, men dagen vi skulle flyga hem hade jag inte riktigt lika ont. På söndagskvällen kom den hemska smärtan tillbaka och jag fick åka in till akuten i Helsingborg. Där tog de en massa prover och så fick jag dropp, men det slutade med att jag fick åka hem för att åka till vårdcentralen i Höganäs dagen efter och ta nya prover för att se om infektionsvärdet hade gått ner. 
 
På måndagen åkte jag alltså till Höganäs där det visade sig att infektionsvärdet hade gått upp och att jag hade en infektion i kroppen. Från Höganäs blev jag skickad till Ängelholm och därifrån vidare till Helsingborg igen........ Anledningen till att jag blev skickad vidare från Höganäs var att de misstänkte att det både kunde vara matförgiftning och något med blindtarmen. Samtidigt. I Helsingborg tog de åter igen prover (tydligen har jag inga tydliga vener, så de fick sticka mig överallt i armarna för att få tag på något blod.......) och röntgade min mage. Sedan fick jag stanna kvar där över natten. På morgonen fick jag vet att det "bara" var matförgiftning, jag fick min medicin och sedan fick jag åka hem!
 
Det var alltså den korta versionen, men nu mår jag bättre och tänkte bjuda på ett liiiitet smakprov från Grekland. Fler bilder kommer så småningom!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0