- söndagsrestaurang

söndagsrestaurang

Gårdagen spenderades som sagt med Davids familj där det skulle firas födelsedagar. Vi började med lunch hemma hos hans bror och lite senare gick vi till en jättemysig och fin restaurang som jag inte hade hört talas om tidigare. Den låg i den gamla stationsbygnaden och hette just Stationen.
 
Såhär såg vi ut!
 
Och såhär såg min mat ut. Till huvudrätt åt jag kalventrecôt med baconinlindade sparris (som egentligen hade ett mer fancy namn), någon slags varm tomat (ååh jag är så bra på det här med mat). vitlökssmör och pommes, och till efterrätt blev det crème brûlée med citronsorbet. Båda rätterna var så himla goda och det kändes roligt att för en gångs skull få äta såhär fint som student. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0