- världens kallaste land

världens kallaste land

Idag är dagen jag har längtat efter sedan jag första gången såg att det skulle bli 12 grader varmt och sol! I morse var det precis så och det var så himla underbart!! Jag och David gick en liten runda och solen värmde på riktigt för första gången på en evighet. Efter promenaden tog vi en liten powernap pga att vi var ute igår och var väääldigt trötta idag. När vi sedan vaknade bestämde vi oss för att ta vara på vårvädret på riktigt genom att gå och köpa varsin glass.
 
Sagt och gjort, men tyvärr fanns det ett litet men. Solen, värmen och den klarblåa himlen var borta och istället blåste det iskalla vindar och himlen var full av moln............. Så himla sorligt :(:( Jag som hade längtat. 
 
Så vi åt upp våra glassar väldigt snabbt och gick hem igen.............. Jag funderade även på varför jag bor i Sverige, världens kallaste land (eller sveriges kallades stad kanske, det verkar ju vara strålande sol överallt förutom här)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0