- kulturell karneval

kulturell karneval

Min lördag började redan klockan 7 pga vakande av mig själv för andra gången då (först vaknade jag 6 men tyckte det var lite väl tidigt). Efter en lååångsam morgon hoppade jag på cykeln och begav mig till skolan för några timmars plugg. När det blev dags för lunch gick jag och Jill till Botaniska trädgården, för där var det kulturell karneval!

Vi utsåg detta till Uppsalas finaste plats, mitt i Botaniska med slottet åt ena hållet

Och denna vet ej vad det är-byggnade åt andra hållet!

Vi gick runt i solen och kollade på marknadsstånd och åt något av det godaste jag ätit! Jag vet ej vad det hette, men det var någon slags latinamerikansk hamburgare med lövbiff istället för burgare med massa ost, bacon och aioli. Oh my lord.

Eftersom det nästan är sommarvärme idag ska jag in till stan nu igen och äta och dricka rosé på V-dala-taket. Älskar denna tiden på året!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Andrea

Andrea, 22-årig skåning som numera är uppsalabo. Bloggar om mitt liv som student i studentstädernas studentstad, Uppsala, och allt vad det kan innebära!
RSS 2.0